INSAN YANG LEMAH :)

SINCERELY BY Unknown
Photobucket

Bismillahirahmanirahim , dengan ini saya memulakan entry baru saya untuk harini - lain macam je eyda ni sejak- sejak bulan puasa ni - tujuan eyda letak title INSAN YANG LEMAH kerana ingin menceritakan tentang kaum yyang lemah iaitu kaum perempuan . so kepada readers yang merasakan dirinya lelaki please take a note . pastikan anda tahu tentang ni sebab suatu hari nanti anda mungkin akan menjadi seorang kekasih , sahabat yang baik kepada kaum hawa ini , seorang suami dan mungkin juga seorang ayah kepada anak yang akan dilahirkan oleh isteri anda . tetapi sebelum hendak menghadapi semua itu anda harus memahami tentang wanita untuk menjadi yang terbaik untuk mereka . tapi janganlah risau , even sejahat mana kaum adam itu , perempuan tetap akan sayang selagi anda tidak menzalimi dirinya - tapi untuk sesetengah perempuan even mcmtu mereka tetap sayang - 


    Perempuan mungkin kadangkala tidak sesabar lelaki kerana lelaki dia akan jarang marah tapi bila sekali dia marah dia akan menjadi ganas - mungkin seperti HULK ( yang warna hijau ttuu) - . tapi perempuan pulak sebaliknyaa , meraka mungkin selalu marah - marah , ada jugak kadang kala setiap hari tapi itu tidak bermakna mereka membenci kaum lelaki setiap hari ataupun tidak menyayangi mereka . tetapi itu mungkin jugak menjadi salah satu sifat perempuan . so lelaki patut paham itu . even hari - hari dimarah mereka kamu patut cuba tenangkan mereka bukan nya lagi menambahkan ' minyak kedalam api' - tatau peribahasa apa eyda guna - kerana mareka berbuat demikian hanya untuk menarik perhatian anda yee wahai kaum Adam . mungkin anda terlalu sibuk dengan kerja sampai kan tiada masa untuk mereka , jadi hanya itulah caranya untuk mereka menarik perhatian supaya dapat bercakap dengan anda . so banyak - banyak bersabar apatah lagi di bukan puasa ni (:


   Perempuan juga mungkin akan cepat melenting tetiba . tapi tolong wahai kaum adam jangan garu kepala dan buat hairan . mungkin anda tidak perasan akan salah anda kerana perempuan cepat terasa dan pantas mengesan kesalahan yang telah menguris hatinya even perkara itu kecil sebesar habuk . jadi tolonglahh wahai kaum lelaki , memahami lah kaum wanita yang mungkin akan menjadi ratu hati anda satu hari nan ti dan anda harus lahengat setiap orang ada kelemahannya begitu juga dengan kaum lelaki . jadi terima lah mereka seadanya ketika pertama kali anda telah mencintainyaa :) 

    SALAM RAMADHAN :)
 

Blog Designed by Kawaii Creature Production | Right Reserved Eyda Hamiezyy

Copyright © 2013 Template by Antonia Sundrani Vinte e poucos