congratulation :)

SINCERELY BY Unknown
Photobucket

Assalamualaikum . harini tajuk entry congratulation ye . apa itu congratulation ? tak tahu ye adik ? pergi sekolah belajar ape lah aiik ?? haa meh sini nak ajar , congratulation tu tahniah ye adik adik . ehem untuk sape ? untuk tersayang kita lah . kenapa ? sebab dia dah dapat keja . Alhamdulillah laa kan ? tak sia-sia doa ibu-bapa dia , doa dari dia dan doa dari eyda jugak yang hari-hari kita semua tak penah miss berdoa untuk dia dan inginkan yang terbaik untuk diri dia . mungkin lama tunggu untuk kita dapat sesuatu benda tu , tapi kita kena yakin dengan Allah . Allah beri kita dugaan bukan sebab Allah tak sayangkan kita umatnya . tapi kerana dia terlalu menyayangi kita . sebab tu Allah tak henti-henti bagi dugaan dekat kita . Allah nak uji betapa sayangnya kita dekat dia dan Allah tau kita mampu jalani ujian itu . kita harus percaya yang setiap kejadian dan dugaan itu ada hikmah / sesuatu yang lebih istimewa akan kita dapat . jadi , if kita diberi dugaan jangan pernah menyoal dengan ayat kenapa ? kita harus terima dan berdoa je kapada Allah . Allah ingin kita sentiasa mendekatinya . bila kita ada masalah kita akan berdoa kepadanya dan beribadah kepadanya . jika ada benda yang kita inginkan , berdoalah kepada-Nya kerana Allah amat ingin umatnya meminta kepadaNya bukan kepada benda-benda lain yang kadang kala membuatkan kita syirik . 


    Engat ye wahai sahabat sekalian , jika kita ada masalh kita berdoa lah kepada Allah dan mintalah jalan penyelesaian dari-Nya . walaupun berbulan lamanya menunggu tak mengapa , kerana pasti Allah sedang merancang sesuatu yang lebih baik untuk anda . harini entry lebih beriman lah pulak kan ? tah kenapa tiba-tiba je , serta merta keluar dari kepala hotak eyda ni ayat-ayat macam tu . eheheh . jangn lah nanty ada yang cakap eyda ni berlagak baik , and konon alim pulk . takde maknanya kayy . eyda just share apa yang eyda tau and dengar dari ustaz-ustazah . alright ? no hal kan ? kalau tak bole terima just diam , buat dont know sudah . eyda share untuk orang yang nak dengar je . tiada paksaan dari mana-mana pihak yeee . 

    Wahai tersayang , congrats sebab dah dapat keja . lega dengar berita tu , dah lama nak dengar . tak sia-sia tak berhenti doa selama ni kan ? eyda doakan yang terbaik untuk anda . keja elok-elok dengan seikhlas-ikhlasnya , jangan main-main , jangan lupa diri tauu . eh syaang-sayang , lagu kekanda adinda lahh . heheh rinduuuu . "walau kita sering dengan cara masing-masing , kanda segalanya , dinda lah nyawa . kita tetap bahagia hinga selama-lamaaaa , bahagia selama , selama-lamanya , bahagia selama-lamanya " ewahhhh menyanyi pulak eyda . tadi bukan main lagi bagi syarahan pung pang sana pung pang sini . nii dok tak dok nyanyi pulak dak . hishhh -.-'. kbyeeee Assalamualaikum . selamat malam :)

hai :)

 

Blog Designed by Kawaii Creature Production | Right Reserved Eyda Hamiezyy

Copyright © 2013 Template by Antonia Sundrani Vinte e poucos